Νέα της Aυτοδιοίκησης

Aftodioikisi.gr
Tα πάντα για τους ΟΤΑ, το Δημόσιο και τις προσλήψεις
  • Κορωνοϊός: Εξετάζεται κοκτέιλ μέτρων -Στο τραπέζι νυχτερινό lockdown

    Κοκτέιλ παλαιών και νέων μέτρων αποτροπής του κορωνοϊου, βάζει στο τραπέζι η κυβέρνηση. Καθώς ο αριθμός των κρουσμάτων παραμένει υψηλός, ενώ οι προβλέψεις για τον Οκτώβριο είναι εφιαλτικές, εξετάζονται: -Η περαιτέρω μείωση του ωραρίου σε μπαρ και εστιατόρια. Δηλαδή από τα μεσάνυχτα, να κλείνουν δύο ώρες νωρίτερα: στις 10 μμ -Νυχτερινό lockdown -Μάσκα και σε […]

    The post Κορωνοϊός: Εξετάζεται κοκτέιλ μέτρων -Στο τραπέζι νυχτερινό lockdown appeared first on Aftodioikisi.gr.

  • Κατρούγκαλος: Ο κ. Μητσοτάκης στον ΟΗΕ δεν είπε λέξη για την Κύπρο

    Κριτική στην ομιλία του πρωθυπουργού στον ΟΗΕ ασκεί με δήλωσή του ο τομεάρχης Εξωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Κατρούγκαλος υποστηρίζοντας: «Ο κ. Μητσοτάκης πέρσι στον ΟΗΕ υπήρξε ο πρώτος Έλληνας Πρωθυπουργός που δεν έθεσε σε Τούρκο ηγέτη το ζήτημα της επιθετικότητας στο Αιγαίο. Φέτος έγινε ο πρώτος που δεν είπε λέξη για την Κύπρο, σε μια […]

    The post Κατρούγκαλος: Ο κ. Μητσοτάκης στον ΟΗΕ δεν είπε λέξη για την Κύπρο appeared first on Aftodioikisi.gr.

  • Κορωνοϊός -Ελλάδα: Έπεσε στα 39 έτη ο μέσος όρος ηλικίας των κρουσμάτων

    Πέφτει ο μέσος όρος ηλικίας των κρουσμάτων κορωνοϊού στην Ελλάδα, καθώς σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ η μέση ηλικία των θετικών διαμορφώνεται πλέον στα 39 χρόνια. Την 1η Ιουνίου ο αντίστοιχος μέσος όρος ήταν τα 48 έτη και δύο μήνες αργότερα, την 1η Αυγούστου υπολογιζόταν τα 46. Το ηλικιακό εύρος των κρουσμάτων στην Ελλάδα είναι από […]

    The post Κορωνοϊός -Ελλάδα: Έπεσε στα 39 έτη ο μέσος όρος ηλικίας των κρουσμάτων appeared first on Aftodioikisi.gr.

  • Σχολεία: Κλείνουν το ένα μετά το άλλο -700 λόγω κατάληψης, 122 λόγω κορωνοϊού (λίστα)

    Στις 122 έχουν φτάσει οι σχολικές δομές (σχολεία και τμήματα) που έχουν βάλει λουκέτο λόγω κορωνοϊού. Την ίδια ώρα πάνω από 70ο σχολεία βρίσκονται σε κατάληψη. Οι μαθητές ζητούν τμήματα έως 15 παιδιά και προσλήψεις καθηγητών. Από αυτές: -Οι 250 είναι στην Αττική. -Οι 60 στην Κεντρική Μακεδονία 60. -Στη Θεσσαλονίκη 35. -Στην Πάτρα 34 και -Στο […]

    The post Σχολεία: Κλείνουν το ένα μετά το άλλο -700 λόγω κατάληψης, 122 λόγω κορωνοϊού (λίστα) appeared first on Aftodioikisi.gr.

  • Σε ρόλο υπαρχηγού ο Παπαδημούλης

    Ο επικεφαλής της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης έστειλε μήνυμα ενωτικό στους συντρόφους τους αποδομώντας τη θεωρία το ώριμου φρούτου. Δηλαδή, δίνει στρατηγικές συμβουλές από πάνω. Η «Παπαδημούπολη» είναι πια πολύ μακριά… Το tweet του Δ. Παπαδημούλη Η κυβερνητική φθορά προχωρά. Αλλά δεν θα πέσουν σαν ώριμο φρούτο. Η κοινωνία ζητά από τον @syriza_gr δυναμική […]

    The post Σε ρόλο υπαρχηγού ο Παπαδημούλης appeared first on Aftodioikisi.gr.

  • Κορωνοϊός: Θάνατος ηλικιωμένης – Στους 380 οι νεκροί

    Την τελευταία της πνοή από κορωνοϊό άφησε στο «Θριάσιο» νοσοκομείο 91χρονη που έπασχε από υποκείμενα νοσήματα. Νωρίτερα, ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε 218 νέα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα, εκ των οποίων 39 συνδέονται με γνωστές συρροές και 39 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου.

    The post Κορωνοϊός: Θάνατος ηλικιωμένης – Στους 380 οι νεκροί appeared first on Aftodioikisi.gr.

  • ΚΝΕ: «Τους παπαγάλους αγαπάμε, τα «παπαγαλάκια» όχι» (βίντεο)

    «Τους παπαγάλους αγαπάμε, τα «παπαγαλάκια» όχι…» σημειώνει η ΚΝΕ στο νέο της σποτ που κυκλοφόρησε την Κυριακή και υπογραμμίζει πως «οι φωνές μας θα συνεχίσουν να ακούγονται δυνατά κάτω απ’ τις μάσκες!».

    The post ΚΝΕ: «Τους παπαγάλους αγαπάμε, τα «παπαγαλάκια» όχι» (βίντεο) appeared first on Aftodioikisi.gr.

  • Rapid tests ΕΟΔΥ στην πλατεία Κυψέλης – Πόσα κρούσματα εντοπίστηκαν

    Χίλια εξακόσια rapid tests πραγματοποίησε ο ΕΟΔΥ στην πλατεία Κυψέλης από την Παρασκευή μέχρι και την Κυριακή. Από τα 1600 τεστ θετικά βρέθηκαν τα 28. Μόνο την Κυριακή διενεργήθηκαν 550 τεστ, από τα οποία προέκυψαν 11 κρούσματα με διάμεση ηλικία τα 37 έτη.

    The post Rapid tests ΕΟΔΥ στην πλατεία Κυψέλης – Πόσα κρούσματα εντοπίστηκαν appeared first on Aftodioikisi.gr.

  • Home ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΤΕΙΡΙΟΥ Ιστορία Αρχαία - Ρωμαϊκή
    Ανακοινώσεις
    
    Αξιολόγηση Χρήστη: / 3
    ΧείριστοΆριστο 

    Το Στείρι πήρε την ονομασία του από την αρχαία Στείριδα. Οι Στειριείς ήταν Αθηναίοι στην καταγωγή, από την Στείριδα, δήμο της Αττικής που βρισκόταν μεταξύ Βραυρώνας και Πόρτο Ράφτη, οταν εξεδιώχθησαν από το Αιγέα διότι διεκδίκησαν το Βασίλειο των Αθηνών.

    Η θέση της Στείριδας μέσα στην κοιλάδα την αρχαιότητα ήταν σημαντική, διότι έλεγχε όλους τους αρχαίους οδικούς άξονες που οδηγούσαν από τα παράλια προς την ενδοχώρα. Μαζί με το Φλυγόνιο ήταν τα όρια της Φωκίδας με την Βοιωτία. Τα Βορειοανατολικά της σύνορα με τον Πανοπέα ήταν στο ύψος του Καρακόλιθου, ελέγχοντας έτσι την περιοχή και τους οδικούς άξονες από τυχόν επιθέσεις, από την μεριά των Βοιωτών, απαιτώντας έτσι εγρήγορση και ετοιμότητα εκ μέρους των κατοίκων.

    Η πόλη της Αρχαίας Στείριδας βρίσκεται στην θέση Παλιοχώρι, ενώ η ακρόπολή της στη θέση Μπούλιο, λόφο απέναντι από τον Όσιο Λουκά, όπου βρίσκονται υπολείμματα του αρχαίου οικισμού  χωρίς όμως να έχουν γίνει συστηματικές ανασκαφές. Στην Στείριδα υπήρχε μεγάλος ναός αφιερωμένος στην θεά Δήμητρα με δύο μεγάλα αγάλματα. Πολλά από τα υλικά του ναού αυτού χρησιμοποιήθηκαν αργότερα για την κατασκευή της μονής του Όσιου Λουκά. Διασώζονται αρκετά τμήματα από το αρχαίο τείχος, δύο στέρνες, λίθινες γούρνες, ίχνη από οικοδομήματα, αρκοσόλια και τάφοι. Εντύπωση προκαλεί ο βασιλικός τάφος, που είναι λαξευμένος στον βράχο, με ορθογώνιο άνοιγμα ως είσοδο. Εκεί ασκήτεψε ο Όσιος Λουκάς, γιαυτό και η περιοχή ονομάζεται Ασκηταριό.

     Κοντά στο Ασκηταριό διασώζονται στους βράχους της αρχαίας Στείριδας ανεξήγητα σχήματα όπως της φωτογραφίας. Διασώζονται επίσης ορισμένες επιγραφές στη Μονή Οσίου Λουκά και στο Μουσείο Θηβών, με σημαντικότερη εκείνη που αναφέρεται στην πολιτική και θρησκευτική ένωση μεταξύ Στείριδας και Μεδεώνα.

    Ο Μεδεώνας ήταν παραθαλάσσια πόλη, κτισμένη στον σημερινό λόφο των Αγ. Θεοδώρων, στο σημείο που εκβάλει ο χείμαρρος της Κλεισούρας επικοινωνώντας με τη Στείριδα με στενό δρομάκι που περνούσε μέσα από το φαράγγι της Κλεισούρας. Στη συμφωνία τους οι δύο πόλεις ορίζουν να αναγνωριστεί η Στείριδα έδρα των αρχών και ο Μεδεώνας να είναι το επίνειο και ο φύλακας του δρόμου της Κλεισούρας (λόγω της θέσεώς του έβλεπε όλο τον κόλπο της Αντίκυρας).

    Νότια του όρους Σκάρτζη (Σκαριτσά) στο ύψος του Αγίου Σπυρίδωνα (μετόχι του Οσίου Λουκά) υπάρχει πύργος πάνω σε χαμηλό βράχο με περιορισμένη οπτική γωνία, βλέπει μόνο προς την ακρόπολη του Μεδεώνα και την ανατολική πλευρά της Αντίκυρας. Πράγμα που δηλώνει ότι πιθανώς να υπήρχε οπτική επικοινωνία από την πλευρά της Στείριδας με τον Μεδεώνα, εξουδετερώνοντας την πιθανότητα αιφνίδιας θαλάσσιας εχθρικής επίθεσης. Οικιστικά κατάλοιπα της πόλης του Μεδεώνα υπάρχουν στην ίδια πλαγιά με τον πύργο που αναφέραμε, στη θέση Κονάκια Παλιομελισσιού. Οι οικίες αυτές, ορθογώνιες και μακρόστενες, έχουν μία πόρτα στη μία πλευρά τους,ορισμένες διατηρούν τοίχους σε αρκετό ύψος. Οι δύο πόλεις επικοινωνούσαν μεταξύ τους με πύργους-παρατηρητήρια, υπολείμματα των οποίων υπάρχουν έως σήμερα. Στην έξοδο του φαραγγιού της Κλεισούρας στην νοτιοανατολική πλευρά της Σκαριτσάς, στη θέση Στράκι σώζεται πόρτα πύργου ύψους 2,15, ορθογωνίου κτίσματος μήκους 8,10, πλάτους 4,50 και πάχους 0,70.

    Ο οδικός άξονας της Κλεισούρας συνεχιζόταν προς τα βόρεια με τον δρόμο που αναφέρει ο Παυσανίας ως "τραχεία οδό και ορεινή πλείονα". Ο δρόμος αυτός που σήμερα είναι μονοπάτι, ξεκινά απο το Παλιοχώρι του Στειρίου, παίρνει ανοδική πορεία προς το Λιόρεμα έως το Καρθαλί, κατηφορίζει για να καταλήξει στον Καρακόλιθο. Άλλος ένας δρόμος πήγαινε ανατολικά προς τον Όραχο και μέσα από το βουνό των Μουσών κατέληγε στην Λιβαδειά.

    Το σημαντικότερο ιστορικό στοιχείο για την αρχαία Στείριδα είναι η επιγραφή που βρήκε ο Γάλλος αρχαιολόγος 'Μπωντουέν, αναφερόμενη στην ένωση της Στείριδας με τον Μεδεώνα και το δημοσίευσε το 1881. Ήταν μια ισότιμη πολιτική και θρησκευτική ένωση που έγινε γύρω στο 200 π.Χ. Σε μετάφραση, το αρχαίο κείμενο[1] λέει τα εξής:

    "Ο Θεός δίνει καλή τύχη. Όταν ήταν στρατηγός των Φωκέων ο Ζεύξιος τον έβδομο μήνα, έγινε συμφωνία ανάμεσα στην πόλη των Στειρίων και την πόλη των Μεδεωνίων. Οι Στείριοι και οι Μεδεώνιοι είχαν τα ίδια πολιτικά δικαιώματα έχοντες τα ιερά, την εξοχή, τα λιμάνια, όλα ελεύθερα γι΄αυτούς. Ας είμαστε όλοι εμείς δηλ. οι Μεδεώνιοι ίσοι και όμοιοι με όλους τους Στειρίους και να συμμετέχουμε στην εκκλησία του δήμου και να εξουσιάζουμε μαζί με τους Στειρίους και να δικάζουμε στις δίκες που γίνονται σε όλες τις πόλεις τους ενήλικες. Ας προΐσταται κι ένας ιεροταμίας από τους Μεδεωνίους, αυτός που θυσιάζει στους πατροπαράδοτους θεούς των Μεδεωνίων. Ας μην είναι αναγκαίο να συμμετέχουν στις δημόσιες λειτουργίες στο Στείρι όσοι Μεδεώνιοι έχουν γίνει άρχοντες στην πόλη τους, ξενοδίκες, πρακτήρες, τεχνίτες, ιερείς, ιεράρχες και από τις γυναίκες όσες ήσαν ιέρειες, εάν τυχόν δεν το επιθυμούν με τη θέλησή τους. Ας προΐστανται από τους Μεδεωνίους και τους Στειρίους όσοι δεν έχουν αξιώματα και να χρησιμοποιούν(λειτουργούν)τα ιερά όπως ορίζει ο νόμος. Και η χώρα τόσο των Μεδεωνίων όσο και Στειρίων να είναι κοινή σε όλους. Να συμμετέχουν από κοινού σε όλες τις θυσίες, να μην είναι δυνατόν να αποσχιστούν από την συμμαχία, ούτε ο ένας ούτε ο άλλος. Στην περίπτωση δε που κάποιος από τους δύο δεν μείνει πιστός στους όρους της συνθήκης, να πληρώσει δέκα τάλαντα πρόστιμο. Να γραφτεί η συμφωνία σε στήλη και να αφιερωθεί στο Ιερό της Αθηνάς. Να δοθεί η συμφωνία σφραγισμένη και σε ιδιώτες, μάλιστα στον Θράσωνα τον Λιλέα, μάρτυρες..."(ακολουθούν τα ονόματα ενός Ελατέα, ενός Λιλέα, γιού του Θράσωνα που θα φύλαγε την ομολογία σφραγισμένη και ενός από την Τιθορέα).

    Η Στείριδα πήρε μέρος στην μάχη των Πλαταιών κατά των Περσών το 479 π.χ. Αυτό το μαρτυρεί ο μεγάλος τρίποδας των Δελφών, στον οποίον ήσαν γραμμένες οι 31 πόλεις που πήραν μέρος στην μάχη. Ο τρίποδας αυτός δεν σώζεται ολόκληρος. Ο μισός, που έχει ύψος 8μ.βρίσκεται στο μουσείο της Κωνσταντινούπολης και μόνο η βάση του βρίσκεται στο μουσείο των Δελφών. Η Στείριδα αναπτύχθηκε, πρόκοψε ώστε να μνημονεύεται μεταξύ των 22 πιο γνωστών πόλεων του Κοινού των Φωκέων, που συνεδρίαζε στο στενό του αρχαίου δρόμου Πανοπέα - Δελφών ( Άγιος Βλάσιος) και άκμασε για πολλούς αιώνες. Καταστράφηκε το 346 π.Χ. από τον Φίλιππο Β΄ τον Μακεδόνα, μαζί με άλλες φωκικές πόλεις, εφαρμόζοντας την ποινή που επέβαλαν οι Αμφικτίονες των Δελφών στους Φωκείς, επειδή καλλιεργούσαν μέρος της κοιλάδας της Άμφισσας που θεωρείτο ότι ανήκε στο ιερό μαντείο, όπως αναφέρει ο αρχαίος περιηγητής Παυσανίας.

    Αργότερα οι Στειριείς ξανάκτισαν τη πόλη τους και το 338 π.Χ. πήραν μέρος στη μάχη της Χαιρώνειας μαζί με τους Θηβαίους και τους Αθηναίους. Ο Παυσανίας τους μνημονεύει να πολεμούν στη Λαμία το 323 π.Χ. εναντίον των Μακεδόνων του Αντιπάτρου καθώς επίσης και στην Κραννώνα, ενώ το 278 π.Χ. αποκρούουν του Γαλάτες και τους Κέλτες που ήθελαν να λεηλατήσουν το ιερό των Δελφών.

    Η Στείριδα καταστράφηκε για δεύτερη φορά το 147 π.Χ. από τους Ρωμαίους αλλά ξανακτίστηκε. Πότε εγκαταλείφθηκε οριστικά δεν το ξέρουμε γιατί δεν έχουν γίνει συστηματικές ανασκαφές.

    Επί Βυζαντίου η περιοχή έχει δεχθεί επιδρομές από Γότθους, Ούννους και Σλάβους. Αργότερα κυριάρχησαν οι Φράγκοι, Ενετοί, Καταλανοί και βέβαια οι Τούρκοι.

    Στον επαναστατικό αγώνα η παρουσία των Στειριωτών ήταν έντονη. Η κήρυξη της Επανάστασης στην Ρούμελη, έγινε στις 26 Μαρτίου του 1821 στον Οσιο Λουκά από τον Επίσκοπο Σαλώνων Ησαία.

    Επί Γερμανικής κατοχής το χωριό κάηκε και πλήρωσε βαρύ φόρο αίματος σε ανθρώπινες ζωές, καθώς πολλοί κάτοικοι ήταν οργανωμένοι στην Αντίσταση. Κατά τον εμφύλιο, η περιοχή ήταν θέατρο πολλών συγκρούσεων, με μεγάλες καταστροφές.

    Μέσα στο σημερινό Στείρι υπάρχουν υπολείμματα πύργου (μεσοτοιχία οικίας Ζαχ. Δαλιάννη - Πλούταρχου Σπάρου), ελέγχοντας τον δρόμο Στείριδας - Αμβρoσσού.  (Οικία Δαλιάνη-φωτό δεξιά).

    Διαβάστε το βιβλίο του Μορφιαδάκη για τα λαογραφικά στοιχεία του Στειρίου εδώ.(4.13 mb)

    Share Link: Share Link: Bookmark Google Yahoo MyWeb Del.icio.us Digg Facebook Myspace Reddit Ma.gnolia Technorati Stumble Upon

    Χρήσιμα τηλέφωνα

     

    ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ

    10ης Ιουνίου 28

    Δίστομο, Τ.Κ. 32005
    Τηλ: 22673 50100      
    Fax: 22670 22063


    Κοινότητα Διστόμου

    Τηλ: 22673 50100
    http://www.daa.gov.gr

    e-mail: info@daa.gov.gr

     

    kep

    Κ.Ε.Π.: 22670 29000

    Fax: 22670 29001

    Αρχαιολογικό Μουσείο
    Τηλ. 22670 22000

    ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΥΜΑΤΩΝ
    ΝΑΖΙΣΜΟΥ

    Tηλ. 22673 50130,
    e-mail:
    dimuseum1944@gmail.com

     


     Στείρι

    Στείρι, Τ.Κ. 32100

    Τηλ: 22670 22161
    Fax: 22670 22123

    Μουσείο Οσίου Λουκά

    Τηλ: 22670 22797


    Κοινότητα Αράχωβας

    Αράχωβα, Τ.Κ. 32004

    Τηλ: 22673 50200, 22670 31250

    Υπηρεσίες

    Διοικητική: 22673 50201

    Οικονομική: 22673 50207

    Tεχνική:  22673 50203

    Τηλέφωνο Προέδρου: 22673 50210, 50211

    Fax: 22673 50250

    e-mail: arachova@daa.gov.gr

    http://www.arachova.gr

     

    ΚΔΕΤΠΔΑΑ & Μονομετοχική Α.Ε. Δήμου ΔΑΑ

    22670 31630, 31262

    Fax: 22670 29170

    e-mail: detpa@arahova.gr

    K.E.Π. 22670 29125, 22673 50205, 22673 50212

    Fax: 22673 50250


    Κοινότητα Αντίκυρας

    25ης Μαρτίου & Αθ. Διάκου

    Αντίκυρα, Τ.Κ. 32012

    Τηλ: 22670 41474

    Fax: 22670 41485

    e-mail: antikyra@otenet.gr  

    http://www.antikyra.gr

    K.E.Π: 22670 41024, 41025

    Fax: 22670 29315

    Βοήθεια στο σπίτι:

    22670 29320, 29304


    Κέντρο Υγείας Διστόμου

    Τηλέφωνο Γραμματείας

    2267022222

    2267350010

    2267350011

    2267022222

    Fax: 2267022791

    32005, Δίστομο, Βοιωτία

    ky.distomo@dypethessaly.gr


    Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί

    Διστόμου: 22670 22275

    Παρ. Διστόμου: 22670 41312

    Αράχωβας: 22670 31281


    Αστυνομικά Τμήματα

    Α.Τ. Διστόμου: 22670 22100

    Α.Τ. Αράχωβας: 22670 31333
    Α.Τ. Παραλίας: 22670 42220, 41222